Ana Sayfa Hizmetlerimiz Referanslarımz İletişim
 
 
İthalat İşlemleri

 İthalat işlemleri

*Eşyanın Gümrük Tarife Pozisyonun belirlenmesi

*Tespit edilen Gümrük Tarife Pozisyonunun her hangi bir kurumun iznine tabi olup,olmadığının tespiti,

*İthal  konusu ürünün maliyet tespiti için tahmini masrafların tespiti ,

*İthal  konusu eşyaya ait gümrük beyannamesinin  ofisten tescil işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve gümrük işlemlerinin takibi

*Gümrüğe gelen Müşterilerimize  ait malzemenin hasar görmesi halinde  tespiti ile müşteriye ve sigorta şirketine bilgi verilerek ekspertizinin yapılması

*Müşterimizin talimatları doğrultusunda, ithal konusu eşyanın, bildirilen adrese en güvenilir nakliye aracı ile sevk etmek

*Gümrük  İderelerince verilen 2006/12 Sayılı Dahilde İşleme İzin alım işlemlerinin gercekleştirilmesi,

*Gümrüğe Vermiş olduğunuz Teminat Mektuplarının en kısa sürede Gümrük ve Saymanlık Müdürlüklerinden Takip edilerek iade işlemleri.

*Geciçi İthalat İzin Belgsi alım işlemlerinin gercekleştirilmesi.

*G.T.İ.P.da tereddüt yaşadığımız ürün için İthalatın yapılacağı düşünülen gümrük idaresinin bağlı bulunduğu Gümrükler Başmüdürlüğü aracılığı ile Gümrükler Genel Müdürlüğünden bağlayıcı tarife sorgusunun yapılması,

İhracat İşlemleri

*İhrac Konusu Eşyanın Gümrük Tarife Pozisyonunun Tespiti.

*Tespit  edilen Gümrük Tarife Pozisyonunundaki  Eşyanın ihracında Herhangi bir Kurumdan İzni olup olmadığının         Tespiti.ve Gerekli İzinlerin alınması.

*İlk defa İhracat yapacak olan  firmalara Nasıl ihracat yapılacağı ,İhrac faturası kesme, Ceki listesi hazırlanması  hakkında teknik bilgi verilmesi 

*İhrac  konusu eşyaya ait gümrük beyannamesinin  ofisten tescil ve İhracatcılar Birliği Onay işlemlerinin gerçekleştirilmesi  ve gümrük işlemlerinin takibi

* İhracatçılar birliğine üyelik işlemleri.

*İhraç konusu eşyaya ait  ATR, EUR.1 Belgesi, Menşe şahadetnamesi tanzim edilmesi ve ilgili odadan onaylanması,

*Firmamızın En Önem verdiği konulardan biri olan Gercekleştirmiş olduğununuz İhracat işlemlerin Gümrük İderesinden İntac Takibinin Yapılması ve En kısa sürede İlgili firmaya tesliminin sağlanması.

Ticari Kiralama

Yurtdışı Mütahitlik hizmetleri Kapsamında  Ticari Kiralama Yoluyla Gercekleştireceğiniz İhracat  işlemlerinde İlgili Gümrük İderesinden Ticari Kiralama İzninin alınması, Eşyanın  İhracı esnasında Ayniyat Tespitinin yapılması,Süre Uzatım İşlemleri.

Gümrük İşlemleri

- FİRMA   DOSYASI
------------------
1-İmza Sirküleri                                                         (Noter tastikli veya Aslı)
2-İmzaya yetkili şahısların nufus cuzdanı sureti Fot.
3-Ticaret Sicil Gazetesi                                                (Noter tastikli veya Aslı)
4-Oda Sicil Kayıt Sureti                                                (Noter tastikli veya Aslı)
5-Vergi dairesi mükellefiyet yazısı                                (Noter tastikli veya Aslı)
6-Vekaletname(Microsoft@Word dosyası)                      (Noter tastikli)

İHRACAT İÇİN GEREKLİ BELGELER
------------------------------------------------------------

-Faturası
-Çeki Listesi veya Paket Listesi
-ATR-Eur.1-Menşei belgesi (Tarafımızdan Hazırlanır)
-Dahilde işleme belgesi kapsamında olması durumunda belge fotokopisi
-İhracı izne tabi veya özel izin alınması gereken malzemeler için izin belgeleri.                 

-İTHALAT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
-----------------------------------------------------------
1-Fatura
2-Banka Yazısı(transfer yazısı )
3-Navlun Faturası 
4-ATR veya EUR-1 Belgeleri (AT ve EFTA.AKCT. S.T.A yapılan Ülkeleri için)
5-Menşei Şahadetnamesi (Gerekli Görüldüğü Hallerde)
6-Sigorta Poliçesi  ( Malın sigortası yapıldıysa )

7-Yatırım Teşvikli Olması Durumunda
a-Teşvik Belgesi Aslı 
b-İthal makina techizat listesi
c-KDV istisna yazısı(ilgli vergi dairesinden alınacak)

8-Dahilde işleme izin belgesi kapsamında olması durumunda  belge kopyası


 
 
HMA Gümrük Müşavirliği Ltd.Şti
Yıldızevler Mah. 4. Cadde 717 Sok. No:8/1
Çankaya - Ankara / TURKEY
Tel: +90 312 440 61 27 - 440 61 28 - 440 61 44
Fax: +90 312 440 61 57